Vi bytte !!

De är ju ganska mycket prat om dessa halsband vs selar! 
Vilket är då bäst ?
Går jag utifrån min hunds bästa så var våran vgw sele de bästa vi kunnat köpa till Frank! 
Vi började såklart med vanligt halsband som liten på honom, men för ca 1 månad sen så bokstavligen hängde han sig i kopplet, lyssnade inte och våra promenader vart inte så glasiga! 
Vi var mera ovänner än vänner! 
Kändes inte alls okej från min sida och jag kan tänka mig att franken heller inte gillade de! 
Som sagt han är en stor hund, väldigt stark så jag bestämde mig att gå in på en djurbutik och höra om de fanns någon lösning på vårat problem!
Det fanns de !
Hon visade oss vgw selen, vi fick även pröva den!
Franken som tidigare typ slitit och dragit när vi varit inne på butiker, men vi tog på de och han går alltså som en klocka inne i butiken även utomhus! 
Helt plötsligt var han lugn och bekväm och även jag som slapp bråka jämt och ständigt!
Jag har hittat lite fakta om vgw selen .

Få produkter har fått så många nöjda kunder som VGWBälte Extension.

VGWBälte är en ergonomiskt utformad frontkopplad sele som ger hunden fria luftvägar, naturligt rörelsemönster, avlastar rygg och nacke.
Det är känt för att ge hunden en lugnande effekt eftersom den är väldigt behaglig och inte smärtar.
Det speciella med VGWBälte är att kopplet fästs i ringen fram på bogen istället för på ryggen.
Effekten blir att du kan hålla emot och bromsa oavsett kraft hos hunden.
Istället för att dra vidare framåt, får selen hunden att vända upp mot dig.
Då får du lättare kontakt med din hund istället för att hunden ska fortsätta dra framåt.


Med VGWBälte blir hunden lugnare och stressnivån sänks.
Hunden får större benägenhet att ta kontakt med dig eftersom den inte utsätts för smärta eller obehag under promenad.
Du kan koncentrera sig på träning istället för att hålla hårt i kopplet.
När du vet att du enkelt kan hålla din hund oavsett vad som händer sänks även din stressnivå och det smittar av sig på din hund och ger positiva effekter.  " 

Det är värt och pröva om ni har samma bekymmer som jag tidigare hade ! 




1 Jennifer:

skriven

Hej! Vad roligt att det fungera för er!
Så Fort jag satt på vgw på min åsna Så flög Han iväg I kopplet. Antar att han kände sig fri i det.
Nu har jag ett likadant fast ett annat märke som jag kopplar framifrån och han får som en ängel :)

Svar: Hihi ! Dem är så söta med dessa spratt dem kan få ibland 😉 härligt att de funkar för er med 😊 roligt att du läser min blogg👌
Cissi

2 Milina:

skriven

Jag använder halti elr sele på min :)

Svar: Härligt ! Funkar det bra för er ? 😊
Cissi

3 Linnea Andersson:

skriven

hallå! Hur gjorde du om din blogg? vill du hjälpa mig med min? tänkte göra om min blogg! :) hehe!
Vi kollar också på ett sånt sele, inte för att larsson hänger sig i halsbandet, men drar ibland så vi tänkte pröva de! :) såg ju riktigt bra ut när jag mötte dig! :p

Svar: Hej 😊 svårt att förklara så här men visst kan jag pröva mig på din blogg 😊 de gör ni rätt i 😊
Cissi

4 Linnea Andersson:

skriven

hallå! Hur gjorde du om din blogg? vill du hjälpa mig med min? tänkte göra om min blogg! :) hehe!
Vi kollar också på ett sånt sele, inte för att larsson hänger sig i halsbandet, men drar ibland så vi tänkte pröva de! :) såg ju riktigt bra ut när jag mötte dig! :p

Blev fel på den andra kommentaren! :P

Kommentera här: